جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403
دوره آموزشی
اینکوترمز 2020 |
در دوره آموزشی مذکور اصطلاحات تجاری بین المللی که به صورت استاندارد از سوی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) معرفی شده، براساس آخرین ویرایش این مقررات تحت عنوان اینکوترمز 2020 بیان خواهد شد. در معاملات تجارت بین الملل ممکن است انواع توافق بین طرف های درگیر در معامله تجاری انجام گیرد و طرف های درگیر هر یک از اصطلاحات مذکور را برای معامله تجاری خود انتخاب نمایند. بانک به عنوان یکی از مهمترین نهادهای درگیر در معاملات تجاری خصوصا” در معاملات تجارت بین الملل، می بایست با انواع توافقات بین سایر طرف ها آشنا بوده، تا به عنوان یکی از طرف های مهم بتواند به درستی نقش خود را در یک معامله تجاری ایفا نماید. بنابراین کلیه کارکنان واحدهای ارزی بانک ها می باید با اصطلاحات مذکور آشنایی کامل داشته و ریسک های مرتبط با آن ها را بشناسند. مسئله مهم دیگر، علاوه بر معرفی اصطلاحات مذکور براساس استاندارد بین المللی ICC ، آشنایی با مقررات داخلی وضع شده در مورد این اصطلاحات است که در این دوره علاوه بر معرفی و تشریح این اصطلاحات، به مقررات بانک مرکزی درخصوص اینکوترمز نیز اشاره خواهد شد و مواردی که رعایت آن ها در هنگام ارائه خدمات مرتبط به مشتریان، الزام آور شده، بیان خواهد شد. |
طراحی شده برای یادگیری |
(EXW - FAS – FOB – FCA – CFR – CPT – CIF – CIP – DAP – DPU – DDP)
|
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: 28 مهر 1403 ساعت 8 الی 16 مدت دوره: 8 ساعت پیش نیاز دوره: مبانی تجارت بین الملل مخاطبان دوره: کارکنان واحد ارزی
|
![]() |
هزینه دوره به ازای هر نفر: 29.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهینامه می باشد. |
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403
دوره آموزشی
حاکمیت داده |
امروزه بانک ها را می توان ترکیبی از افراد، پول و فرآیندها تعریف کرده در بستر فناوری اطلاعات با هم در تعامل اند که بتوانند برای ذی نفعان خلق ارزش کنند. لذا نیازمند آن هستیم که بتوانیم مدیریت داده را با ساختار سازمانی و فرآیندها را به طور ساختارمندی ادغام کنیم. لذا این ادغام امروزه حاکمیت داده می نامند. از این رو امروزه نهادهای ناظر بر ضرورت وجود حاکمیت داده در بانک ها تاکید دارند و این مهم در حداقل الزامات مدیریت ریسک فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است. در این دوره حاکمیت داده طی سرفصل های زیر ارایه می شود. |
طراحی شده برای یادگیری |
|
مدرس دوره |
|
هزینه دوره به ازای هر نفر: 33.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403
دوره آموزشی
تهیه گزارشهای آماری و دیدارسازی با POWER BI |
این دوره به منظور آشنایی مقدماتی با ساخت داشبوردهای تعاملی و بصری و تجزیه و تحلیل دادهها برگزار می شود. |
طراحی شده برای یادگیری |
|
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: 30 مهر و 7 و 14 آبان 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 12 ساعت پیش نیاز دوره: آشنایی اولیه با منابع داده (اکسل و ...) مخاطبان دوره: تحلیلگران داده کارشناسان آمار
|
![]() |
هزینه دوره به ازای هر نفر: 33.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403
دوره آموزشی
آشنایی با سرمایه گذاری و تأمین مالی در بازار سرمایه |
در کل دنیا از بازار سرمایه به منظور ابزاری برای تأمین مالی شرکت ها و همچنین به وجود آوردن فرصت های سرمایه گذاری استفاده می شود. با نگاهی به گذشته می بینیم که سرمایه گذاری در هیچ بازاری به اندازه بورس، بازدهی نداشته است و لذا کسب علم و دانش در خصوص نحوه سرمایه گذاری در این بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. ابزارهای متعدد و متنوعی برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بوجود آمده که می تواند نقش و سهم بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه ها را افزایش دهد. این ابزارها به گونه ای است که همه شرکت ها اعم از شرکت های سهامی عام و خاص می تواند به منظور تأمین منابع مالی از آن ها بهره مند گردند. بر این اساس در این دوره به معرفی روش های سرمایه گذاری و تأمین مالی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه می پردازیم. |
طراحی شده برای یادگیری |
|
مدرس دوره |
|
زمان برگزاری: 30 مهر 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 4 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز مخاطبان دوره: کارکنان واحدهای: سرمایه گذاری نظارت بر امور شرکت ها رؤسای شعب بانک ها
|
![]() |
هزینه دوره به ازای هر نفر: 12.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهینامه می باشد. |
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |
جدول دوره های کوتاه مدت شهریورماه سال 1403
دوره آموزشی
بانکداری فیجیتال: جهشی فراتر از دیجیتالی شدن |
زمان برگزاری: 18 شهریور 1403 ساعت 8 الی 12 مدت دوره: 4 ساعت پیش نیاز دوره: فاقد پیش نیاز مخاطبان دوره: مدیران و کارشناسان واحدهای: کسب و کار فناوری اطلاعات سازمان و روش ها طرح و برنامه شعب
|
![]() |
هزینه دوره به ازای هر نفر: 12.500.000 ریال به صورت خالص هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهینامه می باشد. |
بانک های زیادی در سراسر جهان فرایند دیجیتال سازی سیستم های قدیمی خود یا توسعه پلتفرم های دیجیتالی مبتنی بر نوآوری های جدید را آغاز نموده اند. با این حال، بانکهایی که صرفا یک استراتژی 100% دیجیتالی را اجرا کرده اند، مجبور شده اند در بازطراحی و تمرکز بر زیرساخت فیزیکی خود نیز تجدید نظر کنند. با توجه به سناریوهای بانکداری در عصر جدید و تغییر مداوم فناوری های دیجیتالی و همچنین رفتار مصرف کنندگان، به نظر می رسد نه بانکداری دیجیتال و نه شعبه ای (فیزیکی) به تنهایی قادر به رفع نیازهای مشتریان نمی باشند. معتقدان به بانکداری صرفا دیجیتالی در حال تغییر دیدگاه های خود هستند و متوجه شدهاند که نه بانکداری دیجیتال و نه بانکداری شعبهای به تنهایی نمیتواند در برابر پارامترهای تجربه مشتری (CX) مقاومت کند و باید جهش فیجیتال، اصطلاحی که از ترکیب دو کلمه مختلف فیزیکی و دیجیتالی ایجاد شده را برای بهرهبرداری از انقلاب فینتک انجام دهند. بانکداری فیجیتال یک مدل اختلال است که بر اساس گفته فوربز، ترکیبی از انواع بانکداری شامل بانکداری آسان، بانکداری تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، بانکداری تجربه، بانکداری شخصی و غیره است که این پتانسیل را دارد که فاکتور مهم اعتماد را با تجربیاتی که در نهایت به یک پارامتر مهم برای مشتریان تبدیل شده است، ترکیب کند. فیجیتال اهرمی است که دو چرخ کسب و کار بانکی یعنی اعتماد و تجربیات مشتری را به هم متصل می کند. استراتژی بانکداری فیجیتال در مورد در دسترس بودن بانکداری در هر زمان و هر مکان و تلفیق تجربیات بانکداری مرسوم و بانکداری مدرن است تا سفر مشتریان یکپارچه و کامل شود. بانکداری فیجیتال یک مدل نوترکیب از کسب و کار بانکی است که از ترکیب مدل های بانکداری جامع، بانکداری سنتی (فیزیکی) و بانکداری دیجیتال و با تمرکز بر مدل های پیشران بانکداری از جمله بانکداری داده محور، بانکداری شناختی و بانکداری باز با هدف افزودن تعاملات انسانی و ایجاد پلی بین فضای فیزیکی برند و تحول دیجیتال که منجر به رضایت مشتریان می شود به وجود می آید. از این رو، زمان آن فرا رسیده است که صنعت بانکداری، تحول فیجیتال را برای باز طراحی مدل کسب و کار و بکارگیری ظرفیت های دیجیتالی و فیزیکی و درک بهتر نیازهای مشتریان، در راس استراتژی های تحول خود قرار دهد. |
طراحی شده برای یادگیری |
|
مدرس دوره |
|
![]() |
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195 شماره های تماس: 29959280 - 29959279 دورنگار: 22846899 پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal |