جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

دوره آموزشی

اینکوترمز 2020

  معرفی دوره

در دوره آموزشی مذکور اصطلاحات تجاری بین المللی که به صورت استاندارد از سوی اتاق بازرگانی بین المللی(ICC) معرفی شده، براساس آخرین ویرایش این مقررات تحت عنوان اینکوترمز 2020 بیان خواهد شد. در معاملات تجارت بین الملل ممکن است انواع توافق بین طرف­ های درگیر در معامله تجاری انجام گیرد و طرف­ های درگیر هر یک از اصطلاحات مذکور را برای معامله تجاری خود انتخاب نمایند. بانک به عنوان یکی از مهمترین نهادهای درگیر در معاملات تجاری خصوصا” در معاملات تجارت بین الملل، می بایست با انواع توافقات بین سایر طرف ­ها آشنا بوده، تا به عنوان یکی از طرف­ های مهم بتواند به درستی نقش خود را در یک معامله تجاری ایفا نماید. بنابراین کلیه کارکنان واحدهای ارزی بانک­ ها می باید با اصطلاحات مذکور آشنایی کامل داشته و ریسک های مرتبط با آن ­ها را بشناسند. مسئله مهم دیگر، علاوه بر معرفی اصطلاحات مذکور براساس استاندارد بین المللی ICC ، آشنایی با مقررات داخلی وضع شده در مورد این اصطلاحات است که در این دوره علاوه بر معرفی و تشریح این اصطلاحات، به مقررات بانک مرکزی درخصوص اینکوترمز نیز اشاره خواهد شد و مواردی که رعایت آن­ ها در هنگام ارائه خدمات مرتبط به مشتریان، الزام آور شده، بیان خواهد شد.

طراحی شده برای یادگیری

مقدمه و معرفی اینکوترمز

  • مفهوم اینکوترمز
  • اهداف اتاق بازرگانی بین المللی از معرفی اصطلاحات اینکوترمز
  • انواع توافقات بین طرف­ های درگیر در معامله تجاری بین المللی و کاربرد اینکوترمز در این توافقات

معرفی اصطلاحات مختلف اینکوترمز 2020

  • تقسیم بندی گروه­ های مختلف اینکوترمز و بیان کلی مفهوم هر گروه
  • معرفی اصطلاحات هریک از گروه ­های اینکوترمز و بیان هزینه­ ها و مسئولیت­ های طرف­ های معامله در هر اصطلاح و نقطه انتقال ریسک

(EXW - FAS – FOB – FCA – CFR – CPT – CIF – CIP – DAP – DPU – DDP)

  • مقایسه اصطلاحات مختلف و کاربرد هریک در انواع توافق بین طرف­ های درگیر درمعامله

مقررات بانک مرکزی ج.ا.ایران درمورد کاربرد اینکوترمز

  • اصطلاحات قابل قبول از دید مقررات بانک مرکزی
  • مقررات بانک مرکزی درخصوص بکارگیری انواع اصطلاحات اینکوترمز

مقایسه اینکوترمز 2020 با ویرایش قبلی این مقررات در سال 2010 و بیان تفاوت های آن ­ها

مدرس دوره

  • معاون ارزی بانک
  • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

زمان برگزاری:

28 مهر 1403

ساعت 8 الی 16

مدت دوره: 8 ساعت

پیش نیاز دوره:

مبانی تجارت بین الملل 

مخاطبان دوره:

کارکنان واحد ارزی

آموزش به صورت حضوری می باشد.


هزینه دوره به ازای هر نفر:  29.500.000 ریال به صورت خالص

هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده، ناهار و صدور گواهی­نامه می باشد.

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

شماره های تماس: 29959280 - 29959279

دورنگار: 22846899

پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

    جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

    دوره آموزشی

    حاکمیت داده

      معرفی دوره

    امروزه بانک ها را می توان ترکیبی از افراد، پول و فرآیندها تعریف کرده در بستر فناوری اطلاعات با هم در تعامل اند که بتوانند برای ذی نفعان خلق ارزش کنند. لذا نیازمند آن هستیم که بتوانیم مدیریت داده را با ساختار سازمانی و فرآیندها را به طور ساختارمندی ادغام کنیم. لذا این ادغام امروزه حاکمیت داده می نامند. از این رو امروزه نهادهای ناظر بر ضرورت وجود حاکمیت داده در بانک ها تاکید دارند و این مهم در حداقل الزامات مدیریت ریسک فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است. در این دوره حاکمیت داده طی سرفصل های زیر ارایه می شود.

    طراحی شده برای یادگیری

    حاکمیت داده- مفاهیم

    طراحی حاکمیت داده- اصول

    استقرار حاکمیت داده- شرایط

    اجرای حاکمیت داده

    کنترل حاکمیت داده

    مدرس دوره

    • صاحب­ نظر و مؤلف کتب و مقاله در حوزه ریسک
    • مدرس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

    زمان برگزاری:

    یکشنبه­ ها 29 مهر الی 13 آبان 1403

    ساعت 8 الی 12

    مدت دوره: 12 ساعت

    پیش نیاز دوره:

    فاقد پیش ­نیاز

    مخاطبان دوره:

    مدیران و کارشناسان

     فناوری اطلاعات بانک­ ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

    آموزش به صورت حضوری می باشد.


    هزینه دوره به ازای هر نفر:  33.500.000 ریال به صورت خالص

    هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

    آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

    شماره های تماس: 29959280 - 29959279

    دورنگار: 22846899

    پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

    پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

      جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

      دوره آموزشی

      تهیه گزارش‌های آماری و دیدارسازی با POWER BI

        معرفی دوره

      این دوره به منظور آشنایی مقدماتی با ساخت داشبوردهای تعاملی و بصری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برگزار می شود.

      طراحی شده برای یادگیری

      نصب و راه‌اندازی

      آشنایی با انواع منابع داده

      آشنایی با رابط کاربری

      تکنیک­ های پیش پردازش داده‌ها

      فیلتربندی کردن

      انواع متغیرها

      نمودارها

      نشانه­ گذاری

      داشبورد نویسی مقدماتی

      توابع

      ماژول ­ها

       

      مدرس دوره

      • عضو هیات علمی پژوهشکده آمار و مدیرگروه پردازش داده‌ها و اطلاع‌رسانی
      • مدرس دانشگاه علامه طباطبایی

      زمان برگزاری:

      30 مهر و 7 و 14 آبان 1403

      ساعت 8 الی 12

      مدت دوره: 12 ساعت

      پیش نیاز دوره:

      آشنایی اولیه با منابع داده (اکسل و ...)

      مخاطبان دوره:

      تحلیل‌گران داده

      کارشناسان آمار

      آموزش به صورت حضوری می باشد.


      هزینه دوره به ازای هر نفر:  33.500.000 ریال به صورت خالص

      هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

      آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

      شماره های تماس: 29959280 - 29959279

      دورنگار: 22846899

      پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

      پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

        جدول دوره های کوتاه مدت مهرماه سال 1403

        دوره آموزشی

        آشنایی با سرمایه گذاری و تأمین مالی در بازار سرمایه

          معرفی دوره

        در کل دنیا از بازار سرمایه به منظور ابزاری برای تأمین مالی شرکت ها و همچنین به وجود آوردن فرصت های سرمایه گذاری استفاده می شود. با نگاهی به گذشته می بینیم که سرمایه گذاری در هیچ بازاری به اندازه بورس، بازدهی نداشته است و لذا کسب علم و دانش در خصوص نحوه سرمایه­ گذاری در این بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. ابزارهای متعدد و متنوعی برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بوجود آمده که می تواند نقش و سهم بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه ها را افزایش دهد. این ابزارها به گونه ای است که همه شرکت ها اعم از شرکت های سهامی عام و خاص می تواند به منظور تأمین منابع مالی از آن ها بهره مند گردند. بر این اساس در این دوره به معرفی روش ­های سرمایه گذاری و تأمین مالی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه می پردازیم.

        طراحی شده برای یادگیری

        ساختار بازار سرمایه و انواع نهادهای مالی

        سرمایه­ گذاری در بازار سرمایه

        • معرفی انواع روش های سرمایه گذاری در بازار سرمایه
        • سرمایه گذاری مستقیم(مفاهیم و مراحل آن)
        • صندوق­ های سرمایه گذاری
        • سبد گردانی
        • مزایا و معایب روش ­های سرمایه ­گذاری

        تأمین مالی از طریق بازار سرمایه

          معرفی انواع روش­ های تأمین مالی

          تأمین مالی از طریق اوراق بهادار سرمایه ای

        • افزایش سرمایه
        • پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه
        • تأسیس شرکت­ های سهامی عام
        • صندوق ­های تخصصی
        • تأمین مالی جمعی

          تأمین مالی از طریق اوراق بهادار بدهی

        • اوراق مشارکت
        • اوراق صکوک
        • اوراق بدهی قابل تبدیل به سهام
        • اوراق سلف موازی استاندارد
        • اوراق تبعی

          مزایا و معایب روش ­های تأمین مالی

          مقایسه روش ­های تأمین مالی

         

        مدرس دوره

        • کارشناسی ارشد مدیریت مالی
        • مشاور تأمین مالی بانک ها

        زمان برگزاری:

         30 مهر 1403

        ساعت 8 الی 12

        مدت دوره: 4 ساعت

        پیش نیاز دوره:

        فاقد پیش ­نیاز

        مخاطبان دوره:

        کارکنان واحدهای:

         سرمایه گذاری

         نظارت بر امور شرکت­ ها

         رؤسای شعب بانک ­ها

        آموزش به صورت آنلاین می باشد.


        هزینه دوره به ازای هر نفر:  12.500.000 ریال به صورت خالص

        هزینه دوره شامل محتوای آموزشی و صدور گواهی­نامه می باشد.

        آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

        شماره های تماس: 29959280 - 29959279

        دورنگار: 22846899

        پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

        پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal

          جدول دوره های کوتاه مدت شهریورماه سال 1403

          دوره آموزشی

          بانکداری فیجیتال: جهشی فراتر از دیجیتالی شدن


          زمان برگزاری:

          18 شهریور 1403

          ساعت 8 الی 12

          مدت دوره: 4 ساعت

          پیش نیاز دوره:

          فاقد پیش ­نیاز

          مخاطبان دوره:

          مدیران و کارشناسان واحدهای: کسب و کار

           فناوری اطلاعات

          سازمان و روش­ ها

           طرح و برنامه

           شعب

          آموزش به صورت حضوری می باشد.


          هزینه دوره به ازای هر نفر:  12.500.000 ریال به صورت خالص

          هزینه دوره شامل محتوای آموزشی، میان وعده و صدور گواهی­نامه می باشد.

            معرفی دوره

          بانک ­های زیادی در سراسر جهان فرایند دیجیتال سازی سیستم­ های قدیمی خود یا توسعه پلتفرم­ های دیجیتالی مبتنی بر نوآوری­ های جدید را آغاز نموده اند. با این حال، بانک‌هایی که صرفا یک استراتژی 100% دیجیتالی را اجرا کرده اند، مجبور شده اند در بازطراحی و تمرکز بر زیرساخت­ فیزیکی خود نیز تجدید نظر کنند. با توجه به سناریوهای بانکداری در عصر جدید و تغییر مداوم فناوری های دیجیتالی و همچنین رفتار مصرف کنندگان، به نظر می رسد نه بانکداری دیجیتال و نه شعبه­ ای (فیزیکی) به تنهایی قادر به رفع نیازهای مشتریان نمی باشند. معتقدان به بانکداری صرفا دیجیتالی در حال تغییر دیدگا­ه ­های خود هستند و متوجه شده‌اند که نه بانکداری دیجیتال و نه بانکداری شعبه‌ای به تنهایی نمی‌تواند در برابر پارامترهای تجربه مشتری (CX) مقاومت کند و باید جهش فیجیتال، اصطلاحی که از ترکیب دو کلمه مختلف فیزیکی و دیجیتالی ایجاد شده را برای بهره‌برداری از انقلاب فین‌تک انجام دهند.

          بانکداری فیجیتال یک مدل اختلال است که بر اساس گفته فوربز، ترکیبی از انواع بانکداری شامل بانکداری آسان، بانکداری تلفن همراه، بانکداری اینترنتی، بانکداری تجربه، بانکداری شخصی و غیره است که این پتانسیل را دارد که فاکتور مهم اعتماد را با تجربیاتی که در نهایت به یک پارامتر مهم برای مشتریان تبدیل شده است، ترکیب کند. فیجیتال اهرمی است که دو چرخ کسب و کار بانکی یعنی اعتماد و تجربیات مشتری را به هم متصل می کند. استراتژی بانکداری فیجیتال در مورد در دسترس بودن بانکداری در هر زمان و هر مکان و تلفیق تجربیات بانکداری مرسوم و بانکداری مدرن است تا سفر مشتریان یکپارچه و کامل شود.

          بانکداری فیجیتال یک مدل نوترکیب از کسب و کار بانکی است که از ترکیب مدل­ های بانکداری جامع، بانکداری سنتی (فیزیکی) و بانکداری دیجیتال و با تمرکز بر مدل­ های پیشران بانکداری از جمله بانکداری داده محور، بانکداری شناختی و بانکداری باز با هدف افزودن تعاملات انسانی و ایجاد پلی بین فضای فیزیکی برند و تحول دیجیتال که منجر به رضایت مشتریان می شود به وجود می آید. از این رو، زمان آن فرا رسیده است که صنعت بانکداری، تحول فیجیتال را برای باز طراحی مدل کسب و کار و بکارگیری ظرفیت ­های دیجیتالی و فیزیکی و درک بهتر نیازهای مشتریان، در راس استراتژی ­های تحول خود قرار دهد.

          طراحی شده برای یادگیری

          بررسی مفاهیم و تعاریف بانکداری فیجیتال

          آشنایی با مدل نوترکیب بانکداری فیجیتال و ابعاد آن

          آشنایی با مفاهیم و مدل ­های پیشران بانکداری فیجیتال (بانکداری داده محور، بانکداری شناختی، بانکداری باز)

          مزیت­ های بانکداری فیجیتال

          نقش شعب فیجیتالی در توسعه ظرفیت های بانکداری محلی

          بانکداری مکان محور

          بانکداری O2O (آنلاین –آفلاین)

          تجارب بانک های بین المللی

          مدرس دوره

          محقق پیشین پسا دکتری در دانشگاه جیاتونگ شانگهای و شرکت علی بابای چین

          • مولف، مترجم کتاب و نویسنده مقالات
          • مدرس دانشگاه

          آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بالاتر از ایستگاه ضرابخانه، پلاک 195

          شماره های تماس: 29959280 - 29959279

          دورنگار: 22846899

          پست الکترونیک:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

          پرتال آموزش حرفه ای: https://ideh.ibi.ac.ir/IdeaPortal