بسمه تعالی

مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 

پذیرش دانشجو

سال تحصیلی 1401-1400

دوره در سطح کارشناسی ارشد

 

ضوابط و شرایط شرکت در دوره:

- دارا بودن مدرک کارشناسی از مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران یا یکی از دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزشی عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،

- دارا بودن حداقل معدل کل 12 در دوره کارشناسی،

تبصره1: دانشجویان مقطع کارشناسی در صورتی که تا پایان شهریور سال پذیرش، فارغ التحصیل شوند، می ­توانند در دوره شرکت نمایند.

انتخاب رشته:

هر داوطلب می­ تواند در رشته­ های مدیریت امور بانکی، بانکداری اسلامی و مالی با گرایش­ های مهندسی مالی و مدیریت ریسک شرکت نماید.

شیوه­ های پذیرش دانشجو در دوره:

پذیرش دانشجو در دوره در سطح کارشناسی ارشد با دو شیوه عمومی و انفرادی انجام می­ شود كه در ادامه هر شیوه تشریح می گردد:

شیوه معرفی دانشجو از طرف سازمان محل خدمت(عمومی):

در این شیوه، داوطلب از طرف سازمان محل خدمت معرفی شده و دوره با حضور متقاضیان معرفی شده از سایر سازمان ها و نهادهای فعال در حوزه های بانکی، پولی، مالی و اقتصادی برگزار می شود و شرکت کنندگان در دوره تابع شرایط و ضوابط موسسه در برگزاری دوره خواهند بود. عملکرد آموزشی شرکت کنندگان در دوره به اطلاع سازمان محل خدمت داوطلب خواهد رسید و هزینه های مربوط نیز از طریق سازمان محل خدمت اخذ خواهد شد. هزینه شرکت در فرآیند پذیرش در سامانه ثبت نام و اعلام نتایج موسسه از داوطلب اخذ خواهد شد. متقاضیان این شیوه می ­بایست به بخش آموزش سازمان محل خدمت مراجعه نموده و فرایند ثبت نام خود را پیگیری نمایند. شایان ذکر است سازمان متقاضی حداکثر تا پایان روز سه شنبه 15 تیر ماه 1400 می ­بایست فهرست اسامی داوطلبان مدنظر را به مؤسسه اعلام نماید. 

شیوه انفرادی:

در این شیوه داوطلبان حایز شرکت در دوره می ­توانند به­ صورت انفرادی و با هزینه های شخصی در دوره شرکت نمایند. این دسته از داوطلبان، ضروری است با مراجعه به «سامانه ثبت نام و اعلام نتایج موسسه» و در صورت دارا بودن شرایط شرکت در دوره نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نظر اقدام نمایند.

شیوه برگزاری دوره:

شیوه برگزاری دوره صرفاً آموزشی-پژوهشی است. در شیوه آموزشی- پژوهشی محتوای برنامه درسی مشتمل بر واحدهای درسی و پایان ­نامه بوده که اخذ پایان ­نامه در این شیوه برای فراغت از تحصیل الزامی است.

نحوه پذیرش:

پذیرش دانشجو بر اساس احراز شرایط مورد نظر مؤسسه و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی و اولویت انتخاب رشته توسط داوطلب خواهد بود.

تبصره۱: 70 درصد از کل ظرفیت هر رشته به کارکنان نظام بانکی و 30 درصد باقیمانده به سایر داوطلبان اختصاص خواهد یافت.
مواد آزمون:

فهرست دروس و ضریب آزمون ورودی دوره به شرح جدول ذیل است:

جدول دروس آزمون در سطح دوره كارشناسي ارشد سال تحصيلي 1401-1400

ردیف

نام درس

ضريب

1

زبان عمومي و تخصصي (انگلیسی)

2

2

آمار و ریاضی

3

3

اقتصاد خرد و کلان

3

4

مدیریت مالی

4

5

بانکداری داخلی

4

 

 سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می­ توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای «الف» و «ب» ذیل آمده است، متقاضی این سهمیه شوند.

1- الف) رزمندگانی که بر اساس ماده 1 و تبصره ­های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ 1359/6/31 لغایت 1367/6/31 حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه­ های نبرد حق علیه باطل حضور داشته ­اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت دریافت گواهی و ارائه آن در روز آزمون به مسئولین مربوطه اقدام نمایند.

تبصره 1: مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می­ شود.

تبصره 2: مدت حضور یا خدمت در جبهه موظفی سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت­ های خدمتی پرسنل وزارتخانه­ ها، سازمان­ ها و ارگان­ های نظامی در جبهه و نیز در طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی­ شود.

تبصره 3: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه ­های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی­ شوند.

2-الف) آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان موظفی، که از تاریخ 1359/6/31 تا 1367/6/31 حداقل 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته ­اند، با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجا»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «ودجا»، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «ناجا») می ­توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند.

تبصره 1: بر اساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 1368/2/18 هیئت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 1371/9/11 مجلس محترم شورای اسلامی، داوطلبانی که از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون­­ های ورودی پذیرفته شده­ اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ­های نبرد حق علیه باطل باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می ­توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند. در غیراینصورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.

تبصره 2: آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان بکبار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده ­اند، در صورتی که دارای حداقل مدت 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ­های نبرد حق علیه باطل باشند، می­ توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند.

تذکر مهم: داوطلبان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون­ های ورودی دوره­ های کارشناسی ارشد سنوات گذشته شرکت کرده ­اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل نمایند.

ب) سهمیه ایثارگران: «جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنان»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور دواطلبانه در جبهه» و همچنین «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» برای استفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت دریافت گواهی و ارائه آن در روز آزمون به مسئولین مربوطه اقدام نمایند.

با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی (1400-1396)» در تاریخ 1395/12/14 توسط مجلس شورای اسلامی، ماده 90 این قانون علاوه بر ماده 70 «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده 47 «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)» در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان بر اساس این قوانین صورت می­گیرد.

بر اساس قوانین فوق:

بیست و پنج درصد (25%) ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت)

پنج درصد (5%) ظرفیت هر کدرشته محل نیز به «جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فزرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 5%ظرفیت)

تذکر: طبق تبصره بند الف ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی ماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می ­یابد.

تذکرات مهم:

1- بر اساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 نمره پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می­ باشد.

2- بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره ­های تحصیلات تکمیلی مورخ 97/12/18 ظرفیت سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد در هر کدرشته محل در صورتی اختصاص می ­یابد که امکان گرد کردن ریاضی حاصل ضرب سهم در ظرفیت وجود داشته باشد و مقدار اعشاری حاصل بزرگتر از 5/0 باشد. به عبارت دیگر اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نیم باشد به عدد صحیح کوچکتر گرد خواهد شد.

3- سهمیه­ های فوق بر اساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هر گونه تغییر در این سهمیه­ ها توسط مراجع ذی­صلاح، ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

4- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره­ های تحصیلات تکمیلی مورخ 1395/10/18 آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون­ های سال­های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

5- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره­ های تحصیلات تکمیلی مورخ 1395/10/18، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته­ شدگان رشته ­های تحصیلی دوره­های غیرروزانه (شهریه پرداز) از جمله نوبت دوم "شبانه"، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و یا دوره ­های مشترک، مجازی و پردیس خودگردان قرار گرفته­ اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگر، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه ­های مربوط در آزمون­ های سال­ های بعد در همان مقطع خواهند بود.

6- جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر در صورت تایید ارگان مربوط، در این آزمون در سهیمه ایثارگران گزینش می­ گردند.

ظرفیت و شیوه برگزاری دوره:

برگزاری دوره ­ها از لحاظ حضوری یا غیرحضوری به شرح ذیل خواهد بود:

ظرفیت دوره­ های حضوری: هر رشته ۱۴ نفر برای داوطلبان سراسر کشور،

تبصره۱: دوره­ های حضوری صرفا در واحد تهران برگزار می ­شود.

ظرفیت دوره ­های غیر حضوری: هر رشته ۱۴ نفر برای داوطلبان سراسر کشور به جز استان تهران

تبصره۲: در مدرک تحصیلی شیوه پذیرش (حضوری یا غیرحضوری) قید می ­شود.

تبصره۳: آزمون­ های دوره غیرحضوری به صورت حضوری و در یکی از واحدهای موسسه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، رشت، ساری و کرمان برگزار خواهد شد.

تبصره4: تغییر رشته و شیوه برگزاری دوره برای پذیرفته شدگان به هیچ عنوان امکان­پذیر نمی باشد.

هزینه ثبت نام:

از کلیه داوطلبان هزینه معادل 180 هزار تومان با عنوان "هزینه ثبت نام"دریافت می­ شود. شایان ذکر است هزینه ثبت نام به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

ثبت نام اينترنتي:  ثبت نام اينترنتي از تاريخ 22 خرداد تا 31 تير ماه 1400

آزمون:  آزمون روز جمعه 5 شهريور ماه سال 1400 برگزار خواهد شد.

علاقه مندان شرکت در این دوره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان ثبت نام، دعوت به مصاحبه و سایر موارد مربوط به پذیرش را از طریق همین سایت دنبال نمایند.

 

شماره های تماس: 27892422، 27892424، 27892468 و 22881706