چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 2582

دهمین مباحثه علمی با عنوان«ریسک های پنهان تخصیص منابع» در ساعت 8:30 مورخ 15 مهرماه 1399 به صورت آنلاین  برگزار گردید. در این مباحثه جمع کثیری از کارشناسان نظام بانکی کشور حضور داشتند. برخی از سؤالاتی که در این مباحثه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت به شرح ذیل بود:

 تسهیلات شخص حقوقی جاری است اما به شعبه اطلاع داده می‌شود ثبت شرکت باطل اعلام شده است آیا استمرار قرارداد ریسک مازادی بر بانک تحمیل می نماید یا باید تسهیلات دین حال شود؟

آیا ریسک مازادی در پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که صورت­ های مالی حسابرسی شده با اظهارنامه مالیاتی آن اختلاف فاحش دارد، متوجه بانک می‌گردد؟

زمان اجرای مصوبه و انعقاد قرارداد، شعبه متوجه می‌شود بیش از 90 درصد سهامدارن عمده و مدیران شرکت تغییر نموده‌اند، آیا اجرای مصوبه ریسک مازادی بر بانک تحمیل می‌نماید؟

آیا می‌توان بدون تغییر محسوس ریسک، نسبت به تغییر مدت قرارداد مرابحه یک مشتری اقدام نمود؟

آیا بنابه درخواست مدیران شرکت درحال انحلال و برای تکمیل پروژه‌های ناتمام می‌توان ضمانت­ نامه صادر نمود؟

میزان ریسک گرفتن وثیقه‌های ناتمام برای پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به بنگاه­ های مختلف اقتصادی را چگونه ارزیابی می ­نمایید؟

آیا برای تسویه بدهی مشتری می‌توان تسهیلات دیگری پرداخت نمود؟ اگر جواب مثبت است چگونه ریسک آن مدیریت می‌شود و اگر جواب منفی است چرا؟

عدم ثبت تعهدی مصوبه‌های طرح‌های ایجادی چه ریسک‌هایی را متوجه مدیریت منابع و مصارف بانک می‌نماید؟

چگونه می‌توان ریسک صدور ضمانت ­نامه­ های‌ تعهد پرداخت را بدون گرفتن وثیقه های ارزنده مدیریت نمود؟

 دریافت فایل بروشور دوره 

چنانچه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی متقاضی برگزاری مباحثه مذکور در محل آن بانک و یا مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران  به صورت حضوری و یا آنلاین باشند، می توانند درخواست خودرا به مدیریت آموزش حرفه ای اعلام نمایند.

شماره تماس: 27892498 - 27892475