چاپ
دسته: اخبار
بازدید: 7730

دومین نشست سرپرستان واحدهای استانی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در تاریخ نوزدهم شهریور ماه 1394با هدف هماهنگی و آمادگی بیشتر و خدمات رسانی بهتربرای سال تحصیلی جدید در سالن کنفرانس موسسه با حضور ریاست محترم موسسه، معاونان و مسولان واحدهای آموزشی استانی موسسه برگزار شد

 

 

طی این نشست ابتدا ریاست محترم موسسه، جناب آقای دکتر رضوی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان، اهداف و مطالب مربوط به نشست را به طور اجمالی بیان نموده و بر اهمیت وجودی نقشه راه در موسسه تأکید کردند و یادآور شدند که خلاء وجودی یک برنامه منسجم و راهبردی در موسسه کاملا مشهود بود. لذا با تدوین برنامه ریزی سیستمی یکپارچه، تا حدودی برخی از مشکلات موجود مرتفع شد. ایشان اظهار امیدواری کردند تا با توکل برخداوند سبحان و به کمک سیستم برنامه ریزی یکپارچه و مشارکت همکاران، بتوان بر سایر چالشها و مشکلات نیز فایق آمد.

از دیگر موارد مطروحه در این نشست، توجه و تأکید بر آموزش دوره های کوتاه مدت بود. رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، اهمیت دوره های کوتاه مدت در موسسه و تأکید بر گسترش آنها در حد برابری با دوره های مشابه بین المللی را از اهم امور جاری برشمرده و حرکت به این سمت را بسیار ضروری و حائز اهمیت دانستند. وی با ذکر این نکته که تاکنون 160 عنوان دوره آموزش کوتاه مدت تخصصی در  موسسه عالی آموزش بانکداری برگزار شده، بر اهمیت و ضرورت توسعه اینگونه دوره­ها و حتی تدوین دوره های جدیدتر مطابق با نیاز شبکه بانکی تاکید کردند.

جناب آقای دکتر رضوی در ادامه نشست، بر اهمیت و نقش اعضاء هیات علمی تمام وقت در موسسه اشاره کرده و افزودند که قبلا تعداد اعضا هیات علمی در موسسه تنها دو نفر با مدرک کارشناسی ارشد بود و به همین دلیل و با هدف همگام شدن با آخرین تحولات و نوآوری های نظام مالی و بانکی، موسسه عالی آموزش بانکداری ایران از طریق فراخوان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به پذیرش اعضا هیات علمی تمام وقت با مدرک دکترا کرد به گونه ای که تاکنون بالغ بر 6 تن عضو هیات علمی تمام وقت در موسسه مشغول به کار می باشند. ایشان همچنین در مورد اهمیت تعداد و نقش اعضا هیات علمی، به یک موسسه مالی و بانکی در شهر فرانکفورت آلمان اشاره کردند که در آن تقریبا 500 تن استاد تمام وقت به انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی مشغول می باشند.

رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران همچنین بر نقش برنامه ریزی در آموزش تاکید کرده و یادآور شدند که با تدوین برنامه ریزی سیستمی در موسسه و مشخص شدن 54 برنامه اجرایی، گام های مثبتی در جهت رفع موانع و چالشهای موسسه برداشته شده و این روند کماکان ادامه دارد. ایشان همچنین، چند عنوان از برنامه های اتمام یافته مربوط به برنامه UPPS موجود را برای حاضرین در جلسه بیان کردند.

جناب آقای دکتر رضوی در ادامه سخنان خود بر اهمیت و گزینش علمی در روند انتخاب استاد برای واحدهای استانی اشاره کرده و یادآور شدند که سرپرستان استانها ضمن رعایت کامل احترام برای اساتید، جهت انتخاب استاد، از آنها سیلابس دروس را دریافت کرده و پس از تایید سیلابس در کارگروه مربوط، نسبت به همکاری استاد در موسسه اقدام کنند.

در ادامه این نشست، هرکدام از معاونت های آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی، گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های مربوط به سال تحصیلی جدید، ارائه دادند. همچنین  طی این جلسه، هرکدام از سرپرستان واحدهای استانی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران نیز گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و انتظارات مربوط به واحد اموزشی خود را مطرح کردند.

برگزاری همایش های بانکی در استانها با هماهنگی تهران، ارائه آموزشهای بانکی به استان های همجوار با تشکیل قطب آموزش، برگزاری روزآمدتر 160 عنوان دوره آموزشی کوتاه مدت در مراکز استانی، ارسال کتب چاپی و تولیدات جدیدالانتشار موسسه به استان ها، برگزاری جلسه با شورای هماهنگی استانها به صورت ماهانه و ارسال گزارش آن به تهران، برگزرای دورهای کوتاه مدت به شکل مجازی و وب کنفرانس، رفع اشکالات مربوط به سخت افزار در برخی استانها، برگزاری دوره های آموزشی مشترک با دانشگاههای داخل و خارج کشوراز طریق ایجاد تفاهم نامه­های همکاری، ارائه مشاوره آموزش بانکی به موسسات و نهادهای مالی متقاضی و سایر مطالب، نتیجه تعاملات و تبادل نظری بود که توسط رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، با توجه به پیشنهادات، نظرات و هم اندیشی مربوط به جلسه سرپرستان واحدهای استانی اعلام شد.

رییس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران در انتهای نشست، به جمع بندی نکات طرح شده در جلسه پرداخته و با مشخص نمودن انواع پیشنهادها و درخواست های مطرح شده مسولان استان ها، پیگیری وبررسی مربوط به هردرخواست و پیشنهاد را به معاونت های مربوطه ارجاع داده و یادآور شدند که از سایر  پیشنهادها و نظرات همکاران در جهت بهبود امور و ارتقاء عملکرد موسسه،استقبال خواهند کرد.

در خاتمه جلسه، جناب آقای دکتر رضوی ضمن طلب دعای خیر از حاضرین در دومین نشست سرپرستان واحدهای استانی موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، پایان جلسه را  با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد، به پایان رساندند.